vrijdag, november 13, 2009

Tot hier en niet verder

Van het Umicore gebouw hebt u nog een aantal HDR foto's te goed maar ik wil beginnen met deze. Het gebouw bevindt zich langsheen een straat en laat zich vanaf daar makkelijk fotograferen. Ik liep er zeker al een minuut of 20 rond op zoek naar allerlei standpunten. De trap bracht me naar een lager gedeelte en in mijn enthousiasme had ik alleen maar oog voor het gebouw, niet voor het rode licht.
Een vijftal minuten later stond ik alweer voor het gebouw te fotograferen toen er een wagen van de beveiligingsdienst stopte. Een jonge vervaarlijk uitziende kerel stapte uit en nog voordat hij zijn vragende zin afmaakte vertelde ik hem waarom ik aan het fotograferen was. Hij wees me op het feit dat ik onaangekondigd op privéterrein was gekomen (voorbij het rode licht dat ik net voordien nog had gefotografeerd) en dat "men" het niet apprecieerde dat ik hier rondhing. Persoonlijk begreep hij dat het gebouw een zekere aantrekkingskracht had (ik was kennelijk niet de eerste die hier kwam fotograferen).
Nu, ik had mijn reeksje foto's al en had geen goesting om met hem in discussie te gaan maar in principe kan "men" mij niets maken wanneer ik niet op privéterrein rondloop.
Hij keerde weer naar zijn wagen, ik nam nog een foto en hij stond alweer bij mij met de vraag of ik het niet begrepen had? En als ik wou mocht ik van op verdere afstand nog wel plaatjes schieten. Ik bedankte en keerde terug naar mijn wagen waarvan de beveilingsman even voordien notitie had genomen (sta ik nu lekker in de archieven van Umicore).
Ik was niet echt geïntimideerd, de man deed zijn werk en ik was in de fout bij het betreden van het terrein. Alleen het feit dat Umicore niet graag heeft dat er vanaf straat wordt gefotografeerd zint me niet ... ik zou zeggen allen daarheen en fotografeer er naar hartelust! Vanaf de straatzijde.

Foto's met de Sigma 10-20mm. Eerste foto met groot diafragma en scherpgesteld op de rode licht zodat het gebouw en de zinken bekleding er wat zachter opstaat. Tevens op de eerste foto wat perspectief correctie toegepast.



2 opmerkingen:

Kris zei

Die 20 minuten,dat moet ik ook echt eens leren doen..
De tijd nemen alvorens erop los te schieten.
Vooral de 2de vind ik mooi!

BraCom zei

prachtig verhaal Rudi :)

O ze kunnen zo dik doen die security mensen, ze voelen zich dan zo belangrijk.
Maar ja ze doen heum werk, en privé is privé.

Had laatst ook mijn auto neergezet langs de weg voor wat nacht opnamen geen mens te zien, komt er precies een politie auto voorbij, waar ik mee bezig was, enz... gelukkig geen prent gehad.

Groetjes, Bram

Bekijk mijn foto's met Fluidr

Bekijk mijn foto's met Flickriver

Labels

? (6) "Mechels Broek" (2) 3D (1) abdij (13) abstract (16) absurdistan (4) actie (1) album (1) amfibieën (11) Amsterdam (4) Annevoie (2) Antwerpen (24) architectuur (185) ardennen (2) Arduino (3) artistiek (3) avond (6) Baasrode-Noord (7) bergen (5) beweging (1) bewerkt (12) bijen (3) blad (3) bloemen (89) bloesem (11) boek (3) bokeh (3) Bokrijk (1) bomen (48) Boom (11) boot (6) breedhoek (1) brug (8) Brussel (2) cactus (1) camera (1) Cap Blanc-Nez (6) cultuur (5) curaçao (60) Damme (1) dieren (43) doorkijk (2) druppel (5) Duesseldorf (1) Duitsland (15) electronica (2) erfgoed (20) Eten en drinken (1) evenement (1) fietsen (1) fisheye (13) Florida (7) focusstacking (2) fontein (3) fort (4) fotografie (15) fotoreeks (7) fruit (2) Funchal (2) gebouw (7) gent (6) Geraardsbergen (3) Gileppe (1) godsdienst (2) grafitti (14) haven (7) hdr (217) hemiksem (5) herfst (28) hoboken (1) hoegaarden (6) hoogvlakte (1) hotel (1) huh? (31) huis (2) ijs (3) industrie (15) insecten (145) inspiratieloos (10) Inspirerende links (10) interieur (11) jachthaven (2) juffers (20) kapel (5) kasteel (10) kerk (28) kerst (3) Kerstmarkt Brussel (2) kevers (9) kinderen (2) kleur (23) klompen (1) kunstwerk (22) kust (1) landhuis (8) Landschap (69) lente (6) libel (6) libellen (80) liefde (1) lijnenspel (3) likeur (1) maan (2) Maastricht (8) machine (4) macro (483) Madeira (48) Manneke Pis (1) markt (1) Mechelen (6) mededeling (19) meer (2) meme (1) mensen (40) Middelheimpark (8) minimalistisch (1) mislukt (1) mist (3) modelbouw (2) Moezel (5) Moezelstreek (3) molen (4) monument (8) mp-e 65 (4) muziek (3) nabewerking (5) Nachtfotografie (12) nat (2) natuur (121) nederland (7) nostalgie (2) ochtend (7) oldtimer (29) onbepaald (12) Ongewild grappig (48) oorlog (1) oosters (1) opaalkust (20) opaalkust "Cap Gris-Nez" (1) ornament (6) paddenstoelen (6) paddestoelen (21) panorama (19) park (6) photoshop (19) planten (14) prime (1) Product (8) programmeren (1) regendruppels (2) reptiel (5) reuzenrad (3) rivier (8) roest (1) Rupelstreek (44) Saarburg (1) school (1) schoonselhof (5) sfeerverslag (6) shooting day (1) sixties (10) slak (4) slideshow (1) smartphone (20) snapshot (9) sneeuw (1) spin (22) spoorweg (6) stad (1) stadsbeeld (59) standbeeld (1) Stilleven (85) strand (8) symmetrie (4) Techniek (20) tegenlicht (2) tip (10) tunnel (8) urbex (70) verlaten (69) vertirama (1) vervallen (100) vervoer (76) video (2) Vielsalm (2) vijver (1) vis (1) Vlaams (2) vliegtuig (1) vlinders (124) Vogels (111) vorst (1) vrucht (1) vuurtoren (1) Walenhoek (24) water (2) waterjuffer (26) watersport (1) watertoren (1) waterval (1) weerspiegeling (12) wesp (2) Willemstad (14) winter (48) wissant (5) zee (23) zeester (1) zelfportret (3) zomer (11) zonsondergang (20) zonsopgang (21) zwartwit (31) zwemvogel (1)

Willekeurige foto's

www.flickr.com
kartix's items Go to kartix's photostream

Kartix" oudere fotoblogs

Voor de oudere fotoblogs (tot en met 30 november 2007) kan u steeds terecht op http://www.bloggen.be/kartix


Powered By Blogger

Flickr

Flickr
Foto & video hosting